چاپگر کارت pvc چیست؟؟

چاپگر pvc چیست؟؟

چاپگر Pvc (مخفف پلی وینیل کلراید که یک سری کارت های پلاستیک بادوام هستند) ، دستگاهی است که برای چاپ بر روی یک سری کارت های کاربردی که هم اکنون جامعه به آن وابسته است از جمله ( کارت خام pvc، کارت مایفر، کارت های مغناطیسی و …) استفاده می شود. از جمله مهمترین کاربردهای این دستگاه، کارت های بانکی می باشد که امروزه هر شخص حداقل یک بار با مراجعه به بانک و پس از دریافت این کارت شاهد کاربرد این چاپگرها بوده است.

میتوان با استفاده از این گونه چاپگرها، کارت های هوشمند را کدگذاری کرد. از جمله پرکاربردترین این کارت ها می توان به کارت های شناسایی، کارت پرسنلی، انواع کارت های بانکی، کارت های دانشجویی، کارت های خبرنگاری، انواع کارت های تخفیف، کارت ویزیت و غیره اشاره کرد.

انواع چاپ با چاپگر صدور کارت

چاپ مستقیم: این سری چاپگرها با کمک حرارت و به صورت مستقیم با قرارگرفتن هر چاپگر بر روی کارت مربوطه  و سپس از طریق انتقال داده ها بر روی ریبون، اطلاعات مربوط چاپ را انتقال می دهد. این مدل چاپ از دسته محبوب ترین مدل ها می باشد که البته با توجه به قیمت این دستگاه ها می توان این چاپگرها را از جمله به صرفه ترین چاپگرها در نظر گرفت.

چاپ غیر مستقیم: این سری چاپگرها بدون تماس و با کمک حرارت اطلاعات را بر روی ریبون و سپس از ریبون بر روی کارت منتقل می کنند. این سری چاپگرها هد تماسی جهت تماس با کارت نداشته و عملیات چاپ به صورت لبه به لبه با کارت صورت می گیرد.

  • ویژگی های کاربردی
  • چاپ هولوگرام
  • چاپ بر یک یا دوطرف کارت
  • رمزنگاری مدل کارت های دارای چیپ
  • رمزنگاری مدل کارت های دارای نوار مغناطیسی

شرکت های مختلفی در زمینه ی تولید این دستگاه ها فعالیت دارند. از جمله بهترین برند در زمینه این چاپگرها ، چاپگرهای هایتی، چاپگرهای فارگو، چاپگر اولیس، چاپگر مجیکارت اشاره کرد.

شرکت الوژیوار

بهترین چاپگر کدام است؟

اگر موسسه شما میخواهد که کارت شناسایی مخصوص به خود داشته باشه و شما مسئولیت انتخاب چاپگرمناسب را برعهده دارید برای شناسایی بهترین چاپگر باید به اطلاع شما برسانم که همچین چاپگری وجود ندارد!!!

درست این است که باید گفت چه چاپگری مناسب و ایده آل برای موسسه شما است. اما چگونه می توانیم بفهمیم چه چاپگری مناسب است؟؟ این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و در نهایت اگر نتوانستید تصمیم قطعی بگرید با کارشناسان ما تماس بگیرید، همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

یک روش مناسب برای محدود کردن انتخاب های خود این است که به پنج سوال مطرح شده زیر پاسخ دهید:

  • طرح کارت مورد نظر شما شامل چه مقدار اطلاعات است؟

پاسخ: اگر فقط اطلاعات محدودی درج می کنید، مانند نام، عکس و آرم شرکت، میتوانید از چاپگر یکطرفه استفاده کنید و گزینه ی مناسبی برای موسسه شما خواهد بود.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، ازجمله کد شناسایی کارمند، بارکد، عنوان دارنده کارت، بخش مربوطه و … گزینه ی مناسب موسسه شما چاپگرهای دوطرفه است.

 

  • ایا نیاز به رمزگذاری اطلاعات روی کارت دارید؟

پاسخ: ایا چاپگری میخواهید که قابلیت رمزگذاری روی اطلاعات مهم از جمله جزئیات دارنده کارت یا امتیازارت دسترسی را داشته باشد

  • چه نوع کارتی میخواهید چاپ کنید؟

پاسخ این سوال بسیار مهمه است زیرا نوع کارتی که استفاده میکند تعیین میکند که کدام فناوری چاپ برای موسسه شما گزینه ی مناسب تری خواهد بود. چاپگرهای انتقال مجدد انتخاب های هوشمندی هستند زیرا از فناوری خاصی برای چاپ روی کارت هایی با سطوح ناهموار مانند کارت های مجاورتی یا کارت های هوشمند استفاده می کنند. از طرفی برای چاپ روی کارت های پلاستیکی اولیه، چاپگرهای مستقیم بسیار گزینه ی مناسبی هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که چاپگرهای انتقال مجدد از نظرت کیفیت چاپ و همچنین دوام و ماندگاری بسیار مناسب تر خواهند بود.

  • کارت های شما چه مقدار باید دوام داشته باشند؟

اگر کارت شما از طریق یک نوارخوان مغناطیسی کشیده میشود و یا برای مدت زمان طولانی دربیرون قرار می گیرد، بهتر است روی یک چاپگر کارت لمینت سرمایه گذاری کنید. چاپگرهای لمینت لایه شفاف و نازکی روی کارت ایجاد کرده که از محو شدن کارت ها محافظت می کند و علاوه بر این طول عمر کارت افزایش پیدا میکند.

  • محل قرارگرفتن چاپگر شما کجا است؟

اگر در نظردارید که چاپگر خود را در فضای اداری به شبکه متصل کنید، توجه داشته باشید که چاپگری را انتخاب کنید که به اتصال اترنت را ارائه می دهد. علاوه بر این بعضی از چاپگرها را میتوان به تلفن همراه متصل کرده به عبارتی خدمات وای فای را ارائه می دهند.

چند دلیل استفاده از کارت های pvc

  1. این کارت ها دارای دوام بیشتری هستند و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر کارت ها دارند.
  2. این کارت ها مانند کارت های کاغذی پاره یا چروک نمی شوند.
  3. به دلیل استحکام و عمر طولانی نیاز به چاپ مجدد این کارت ها نیست.
  4. این کارت های داری سطح سیقلی و صافی هستند به همین جهت تصویر به زیبایی و متن به صورت کاملا واضح روی کارت چاپ می شود.

این ها تنها چنددلیل برای انتخاب کارت های pvc در مقابل کارت های کاغذی هستند. اگر سوالی در مورد اینکه چه چیزی ممکن است برای شما بهتر باشد، دارید، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما اینجا حضور داریم تا به شما کمک کنیم.



تماس با ژیوار


fargo


evolis


zebra


hid

مطالب مشابه

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا